پاکسازی ۱۵ روزه مصلح و منضج آسان
آوریل 6, 2016
ریواس و خواص آن در طب سنتی
آوریل 9, 2016
نمایش همه

سوجوک و زیبایی چهره

برگشتن زیبایی طبیعی پوست و فراموشی استرس و کمردرد و دردهای زنان با طب سوزنی کره ای

طب

برگشتن زیبایی طبیعی پوست و فراموشی استرس و کمردرد و دردهای زنان با طب سوزنی کره ای

در بحث زیبایی با طب سوجوک می توان از طب سوزنی چینی برای تحریک لایه درمی پوست و طب سوجوک برای درمان ارگانهای مربوط به نا زیبا شدن پوست استفاده کرد.در این روش …

طب سوجوک,طب سوزنی سوجوکطب سوجوک:

در زبان کره‌ای، su به معنای دست و jox به معنای پا است و درمان در طب سوجوک، همان‌گونه که از نام آن پیداست، عمدتاً از طریق دست و پا صورت می‌گیرد.

سوجوک به‌علت اثر درمانی سریع در سندرم دردها به‌عنوان روشی ایده‌آل شناخته شده است. در طب سوزنی چینی روی تمام قسمت‌های بدن کار می‌شود، ولی پروفسورPark معتقد است که نقاطی از بدن (از جمله کف دست و پا) اهمیت بیشتری دارند. وی اسم این نواحی را سیستم انطباق گذاشت.

 

 

طب سوجوک,طب سوزنی سوجوک,درمان با طب سوجوک سیستم انطباق در طب سوجوک یا طب سوزنی کره ای چیست:

تمام اعضای مختلف سازنده‌ی بدن در نقاطی منعکس می‌شوند که به آن سیستم انطباق می‌گویند.در سیستم انطباق هر ارگان و هر عضو در ناحیه‌ای مشخص می‌شود.

به‌عنوان مثال :چنانچه ارگانی مانند چشم‌ عملکردش مختل شود، این اختلال را به سیستم انطباق اطلاع می‌دهد. در سیستم انطباق ،نقاطی به‌ نام نقاط انطباق وجود دارد که محل تمرکز اطلاعات هستند و می‌توان با استفاده از وسایلی این نقاط حساس را پیدا کرد. 

در صورت دسترسی به این نقطه‌ی حساس، در واقع به آن ارگان دست یافته‌ایم و وقتی روی این نقاط کار می‌کنیم، موجی به سمت آن ارگان خاص می‌رود.سیستم‌های انطباق روی دست‌ها، پاها، روی گوش و حتی روی زبان وجود دارند.

در تمام سیستم انطباق اطلاعات مربوط به کارکرد ارگان‌ها یافت می‌شود. نقاط انطباق وقتی حساس می‌شوند که اختلال عملکرد در ارگان داشته باشیم.

 

 

طب

 

طب سوجوک,طب سوزنی سوجوک معرفی قسمتهای انطباق بدن یا نقاط مرتبط برای درمان در طب سوجوک یا طب سوزنی کره ای:

درسیستم انطباق زبان ما ،سر انسان در ناحیه‌ی نوک زبان منطبق می شود و مشکلات آن از جمله سردردها یا مشکلات روانی با نوک زبان درمان می‌شود.

حتی اگر کسی این مشکلات را هم نداشته باشد برای پیشگیری وگردش خون بهتر است گاه نوک زبان را با دندان تحریک کند.این سیستم هم عمدتاً تشخیصی است.

 

 

طب

 

طب سوجوک,طب سوزنی سوجوکاوریکولوتراپی (درمان از طریق گوش) در طب سوزنی کره ای:

این روش توسط یک پزشک فرانسوی به نام «پل ‌ناژیه» معرفی شده است.وی سیستم انطباق را در گوش مطرح کرد و مراحل مختلف تکامل بدن  را در گوش توضیح داد. در این سیستم سر انسان در قسمت پایین قرار دارد و با تحریک لاله‌ی گوش، گردش خون در سلول‌های مغزی تحریک می‌شود.

در چشم نیز سیستم انطباقی وجود دارد. از این سیستم نیز برای تشخیص استفاده می‌شود.

سیستم تعادل انرژی‌ها برای درمان با طب سوزنی کره ای و نحوه ی درمان:

دومین سیستم انطباق درمانی در طب سوجوک سیستم انرژی‌های بدن است که مفاهیم مریدین‌ها و چاکراهها در آن اهمیت دارد.

در سیستم انرژی، انتقال انرژی از طریق کانال‌های انرژی یعنی مریدین‌ها و چاکراههاست.مریدین مفهومی است که به کانال‌های انرژی گفته می‌شود. انرژی از طریق کانال‌های انرژی (مریدین) در کل بدن پخش می‌شود.

از آن‌جا که تمام قسمت‌های بدن را می‌توان در کف دست جدا و نشان داد، نه‌تنها انعکاس تمام قسمت‌های بدن در کف دست وجود دارد، بلکه انعکاس ساختارهای متافیزیکی نیز در آن دیده می‌شود. بنابراین می‌توانیم مسیر این مریدین‌ها و چاکراهها را در کف دست پیدا کنیم و از طریق آن‌ها می‌توانیم ساختار انرژتیک قسمت‌های مختلف بدن را از فاصله‌ی زیاد کنترل کنیم، تقریباً همانند سیستم انطباق که با کمک نقطه‌ی انطباق روی ارگان‌های مختلف بدن تأثیر می‌گذاشتیم و البته با تکنیکی متفاوت.

طبق نظریه‌ی چینی‌ها در بدن ۱۲ مریدین داریم که در سمت راست و چپ بدن قرار می‌گیرند. انرژی چی(Qi) یا انرژی حیاتی در مریدین‌ها جریان پیدا می‌کند و از طریق آن‌ها به تمام قسمت های بدن می‌رسد. تا زمانی که این انرژی درون کانال‌ها جریان دارد و در حرکت مانعی نیست و بدون گیر است ،شخص زنده است و دچار بیماری نمی شود.

در حقیقت در طب سوزنی چین و کره با سوزن زدن در نقاطی از بدن که این نقاط مسیر کانالهای انرژی هستند و خونی هم از این نقاط نمی یاید می توان برای درمان بیماری و زیبایی بدن استفاده کرد.با به گردش در آمدن متعادل این انرژی چی در بدن بیماریها و عدم کارکرد اعضای بدن به صورت منظم به فعالیت خود ادامه می دهند.

زیبایی بدن از جمله پوست و دردهای مفصلی و سردرد ها و دردهای عضلانی و انواع کمر دردها و بعضی از بیماریها را بعد از جلسه درمان با طب سوجوک می توان بر طرف کرد و با سبک زندگی مناسب دیگر دچار این موارد نمی شویم. 

حال اگر بدانیم تمام خصوصیات مورد احتیاج برای این تشخیص ها در سیستم های کامل ولی کوچک بدن مانند کف دست یا کف پا یا گوش وجود دارد به ارزش بسیار زیاد درمان در میکروسیستم ها پی خواهیم برد. کف دست، دور ترین قسمت بدن محسوب می شود و از آنجا که درمان از نقاط دور موثر تر است، دستورات درمانگر روی نقاط کف دست چند برابر نقاط بدن موثر است.

این معجزه طب سوزنی در سطح میکرو است که روی چهارچوب اصلی طب شرق به وضع قوانین پیشرفته ای می رسد که اثرات بسیار قوی روی بدن دارد.همه ما بیمار می شویم و هیچ کس را از بیماری گریزی نیست و چگونگی حفظ تعادل بدن پرسش دیرینه بشر بوده است.

 

 

طب

در مکتب سوجوک سیستم های انطباق بدن روی دست و پا کلید مکالمه با بدن است و از طریق آنها می توان به درمان بیماری ها از سطح بدن فیزیکی پرداخت. برای مثال با تحریک نقاط متناظر تخمدان در کف دست می توان روی انواع اختلالات قاعدگی و بیماری های تخمدان اثر گذاشت و حتی بیماری های نظیر کیست تخمدان را درمان کرد.

اگر به این نکته توجه کنیم که ۵۰% زنان به کیست تخمدان و ۲۵% آنان به عفونت های مزمن رحمی دچار هستند، اهمیت سیستم های انطباق روشن تر می شود.

روش های مختلفی برای تحریک این نقاط وجود دارند که از آن جمله می توان به استفاده از ماساژ، حرارت، مگنت، رنگ و نور اشاره کرد.

اما معمولا بیماری نتیجه تعامل های پیچیده اعضای داخلی است و تنها به نحوه عملکرد تخمدان مربوط نمی شود. از این روست که در سطحی عمیق تر با شناخت عملکرد اعضای داخلی در سطح فیزیکی و در سطح انرژی و مطالعه اثر متقابل آنها بر یکدیگر می توان بر ریشه های اصلی بیماری اثر گذاشت.

 

و در سطحی باز عمیق تر با بسط سیستم های انطباق می توان به مریدین ها چاکرا ها و نقاط اصلی انرژی رسید که با استفاده از آنها امکان اثر گذاری بر مکانیسم های بیماری در سطوح بنیادی تری فراهم می آید. بدین ترتیب سو جوک تمام تئوری های طب کل نگر را بر هم منطبق کرده است و از این روست که درمانگر سوجوک تنها با رنگ کردن چند نقطه روی دست بیمار می تواند بیماری های پیچیده و متعددی را در سطح ذهن و جسم او تعدیل کند.اما سو جوک به این هم بسنده نمی کند و باز هم عمیق تر می شود.

 

 

 

طب سوجوک,طب سوزنی سوجوک,درمان با طب سوجوکتعداد جلسات درمانی طب سوجوک:

جلسات درمانی طب سوجوک – اولین جلسه درمانی سوجوک با توجه به اینکه زمان زیادی صرف بررسی وضعیت بیمار می شود جلسه ای طولانی است. این جلسه شامل تفسیر وضعیت بیمار، پیش بینی طرح و الگوی درمان و اقدامات درمانی می شود.

تکرار جلسات بر اساس وضعیت بیمار تعیین می شود اما به طور کلی در بیماری های مزمن فواصل طولانی تر و در بیماری های حاد فواصل جلسات نزدیکتر است و می تواند از هر روز تا هفته ای یک جلسه در شروع متغیر باشد.جلسات درمانی سوجوک حداقل یک ساعت به طول می انجامد و گاه به دو ساعت هم می رسد.

 

 

طب سوجوک,طب سوزنی سوجوک مطا لعه درمان PCO (تخمدانهای پر کیست) با استفاده از سوجوک تراپی:

سوجوک تراپی – بسیاری از خانم ها از انواع داروهای کلاسیک و متداول  برای درمان تخمدانهای پر کیست P.C.O) ) استفاده کرده اند در حالیکه در این درمان ها معمولا عوارض جانبی زیادی پس از درمان بروز می کند . بهمین دلیل تعدادی از خانم ها به طب جایگزین روی آورده اند .

مهمترین بهره طب سوزنی در درمان P.C.O تنظیم دوره پریود است . همچنین نشان داده شده که در کاهش وزن ، کاهش سر درد و اصلاح خلقیات (مود) نیز کمک می نماید .

 

در یک سال گذشته ۹ نفر برای درمان P.C.O به مراجعه کرده اند بعضی از آنها تا سه سال تحت درمان دارویی پزشکان قرار داشتند، یک نفر از این عده نتیجه مثبت از طب سوزنی نگرفت و یک نفر دیگر به دلیل مسافرت درمان را نیمه کاره رها کرد ولی علایم بالینی گویای بهبودی او بود ولی چون سونوگرافی انجام نشد او را نیز درمان نشده در نظر گرفته شد و ۷ نفر نتیجه مثبت گرفته اند . سه نفر از این عده باردار شده اند که ۲ نفر آنها زایمان کرده اند و نفر سوم نیز در ماه هفتم بارداری است .در کل می توان ادعا کرد که در حدود ۷۷% بیماران مراجعه کننده نتیجه مثبت گرفته اند .

نتايج بدست آمده دراین مطالعه و مطالعات قبلی انجام شده نشان داد که طب سوزنی ممکن است به عنوان اولين درمان برای P.C.O به بیماران توصيه شود .

 

سوجوک,سوجوک درمانیروش درمان دردهاي قاعدگي با استفاده از طب سوزني و طب چيني :

براي كمك به كاهش علائم درد در بدن طب سوزني مدتهاي مديدي است كه طب سوزني شناخته شده است . طب سوزني سطح اندورفين را در خون افزايش مي دهد  و بر فاكتورهاي توليد درد مقابله كند . مهم تر از اين همان گونه كه بحث كرديم طب سوزني مي تواند براي متوازن ساختن هورمونها مورد استفاده قرار گيرد .

تاثيرش بر سيستم اندورفين اين گونه است كه توليد هورمونها را تنظيم كند تا ميزان استروژن و پروژسترون در حد معمول بماند . گاهي اوقات براي تنظيم سيستم اندورفين از گياهان چيني هم استفاده مي گردد .

نحوه ی درمان این بیماری:

كاهش ميزان درد در دوران قاعدگي به گونه اي موفقيت آميز با طب سوجوک،سوزنی و گياهان محقق شده است . كاهش علائم معمولا در طول ماه اول درمان قابل مشاهده است سپس روند بهبودي ها ادامه مي يابد و در طول قاعدگي هاي متوالي حفظ مي گردد . معمولا ً توصيه مي گردد  براي اولين دوره قاعدگي هفته اي ۱ بار مراجعه شود سپس بيمار مي تواند بر مبناي پاسخ بدنش جلسات درمان را كاهش دهد .

همان طور كه قبلا ذكر شد رژيم غذايي مي تواند نقش مهمي در داشتن دوره قاعدگي بي درد ايفا داشته باشد . رژيم غذايي مطلوب رژيم غذايي حاوي مقادير كم چربي حيواني و گياهي و مقادير بالايي از فيبر است  كه شبيه رژيمهاي مبتني بر غذاهاي كامل غني از كربوهيدراتهاي پيچيده و سبزيجات است .

 

تاثير مثبت تمرينات ورزشي را هم نمي توان ناديده گرفت  و به هنگام مواجهه با انواع درد كاهش استرس هم مي تواند فاكتور مهمي تلقي گردد . طب سوجوک با شما كار خواهد كرد تا براي الگوي درد شما بهترين اصلاحات را در سبك زندگي و رژيم غذايي شما ايجاد كند تا كمك كند نتايج حاصله از درمان شما تا سالهاي سال ادامه داشته باشد .

 

طب سوجوک,طب سوزنی سوجوکبا طب سوجوک استرس ها را به فراموشی بسپارید:

در حال حاضر بخش عمده ای از جمعیت جهان از اختلالات مرتبط با استرس رنج می برند که مشکل اجتماعی  بزرگی در جوامع است  و حالت اپیدمی و فراگیر پیدا می کند .

هر فردی در طول زندگیش تجربه ای استرس زا داشته است اما اکثریت مردم تعبیر درستی از ماهیت آن ندارند . در زبان انگلیسی  استرس به معنای فشار ، کشیدگی ، ضرب دیدگی می باشد . اولین مطالعه علمی درباره این مشکل در سال ۱۹۳۶ توسط هانس سلی (Hans Selie) با عنوان ” سندروم ایجاد شده توسط عوامل مضر” به چاپ رسید . این دانشمند ۳ مرحله را به شرح زیر تعریف کرد :

۱ . واکنش هشدار با تجهیز همه منابع یک اندام بدن و ترشح بیشتر هورمون ها، علی الخصوص هورمون آدرنالین توسط غده های درون ریز و افزایش جذب اکسیژن و قند توسط سلولها و بافتها .

۲ . مقاومت ، زمانی که به دلیل تجهیز نیروهای حفاظتی اندام، موفق به مدیریت موفقیت آمیز شرایط استرس زا می شود . ( در مراحل مقدماتی هیچ نقصانی در وضعیت سلامت شخص رخ نمی دهد )

۳ . در مرحله سوم فرسودگی  رخ می دهد بدین معنی که وقتی کشمکش ها شدت می یایند  و زمان آنها طولانی می گردد منجر به بروز نقصان در توانایی سازگاری اندام شده و راه  ابتلا به بسیاری از بیماریها را باز می کند . هر انسانی سطوح اندوخته خود را داراست . یک محرک می تواند در بعضی از افراد اختلالات خفیفی ایجاد کرده و در برخی دیگر منجر به بروز بیماریهای حاد گردد.

مهمترین علائم استرس به شرح ذیل می باشند :

۱ . بی خوابی ۲ . سردرد ۳ . آلرژی ها ۴ . حالت تهوع ، ترش کردن ، یبوست ۵ . اسپاسم ماهیچه های آراواره و سایش دندانها ۶ . درد پشت و اسپاسم عضلات گردن ۷ . خستگی مزمن ۸ . غش و تشنج ۹ . بالا رفتن قند خون ۱۰ . افسردگی ، بیقراری.

بر خلاف تاریخچه طولانی کارهای تحقیقاتی  و تجمع حجم بالایی از اطلاعات واقعی ، مشکل تشخیص و درمان استرس تاکنون حل نشده باقی مانده است .

در این خصوص یک مشکل کاربردی مهم ضرورت درمان طولانی مدت است که اغلب منجر به بروز مشکلات دیگری چون مسمومیت دارویی و وابستگی روان شناختی و دارویی می گردد . بیشتر روشهای درمانی استرس بر مبنای مصرف داروهای روان گردان ، مسکن ، ضد اضطراب  و تاثیرات ضد افسردگی که جدای از تبعات منفی مصرف طولانی مدت آنها بطرز غیر قابل اجتنابی همراه با عوارض جانبی تدارکات محرک است .

در یک تحقیق از ۶۵ نفر فرد مبتلا به استرس که همگی مرد بوده و محدوده سنی آنها بین ۱۸ تا ۵۷ سال بوده است استفاده شده است.

سوجوک درمانی هر روز برای این افراد انجام شد و متوسط جلسات درمانی ۱۲ جلسه بود  و مدت زمان هر جلسه بین ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بوده است . تجویز ها بر مبنای شرایط فردی  و با توجه به شکایتهای بیمار ، علائم کلینیکی بیماری  و رابطه با انرژی های زمانی و اطلاعات تشخیصی ضربان قلب می باشد . در این آزمایش ۸۰ درصد افراد نتیجه ی کاملی از درمان استرس بدست آوردند.

 

 

طب سوجوک,طب سوزنی سوجوکبیماری های قابل درمان با طب سوجوک:

بیماری های قابل درمان با طب سوجوک – در سوجوک تراپی هم مانند سایر مکاتب طب کل نگر این بیماری نیست که مورد درمان قرار می گیرد بلکه بیمار است که تحلیل و بررسی شده و تعادلات ازدست رفته خود را باز می یابد. از آنجاکه بیماری نتیجه همین عدم تعادل هاست، با بازگشت تعادلات بیمار، بیماری هم رخت بر می بندد.

در سوجوک بیماری از طریق تحریک نقاطی در دست و پا درمان می شود، و لازم نیست بیمار مانند درمان با طب سوزنی کاملا عریان شود.معمولا با سوزن های خیلی ظریف و بی درد در نقاطی از کف دست و پا می توان ارگان یا عضو و یا غدد تولید هورمونهای مورد نیاز بدن را تحریک کرده تا انرژی ها به گردش درآیند و با بر طرف کردن گیر هایی در مسیر حرکت آنها به درمان مورد نظر جسمی اقدام کنیم و بعد از چند جلسه تغییرات درمانی خود را کاملا” ملموس احساس می کنیم.برای درمان کامل تر به شما مواد غذایی مناسب و مکمل های غذایی و گیاهی پیشنهاد می شود تا شما هم مثل دیگران از مشکلات جسمی و روحی و نازیبایی های خود خلاص شوید.

 

 

بعضی از بیماریهای قابل درمان با طب سوجوک:

۱-درمان چاقی

۲-آسم

۳-درمان اعتیاد به سیگار(ترک سیگار)

۴-پریود های دردناک و نامنظم

۵-انواع کمر دردها و دردهای ناحیه پشت کمر

۶-درمان دردهای عصبی،عضلانی(سردرد، میگرن،کمردرد،آرتروز زانو،گردن و شانه)

طب سوجوک,طب سوزنی سوجوک۷-زیبایی صورت(رفع چین و چروک و منافذ پوست و افتادگی پوست صورت):

در بحث زیبایی با طب سوجوک می توان از طب سوزنی چینی برای تحریک لایه درمی پوست و طب سوجوک برای درمان ارگانهای مربوط به نا زیبا شدن پوست استفاده کرد.

در این روش از طب چینی و سوزنی هم برای خون رسانی و تحریک سلولهای پوست و ترمیم استفاده می شود و با تجویز مکمل غذایی کلاژن ساز در بدن که از ترکیباتی گیاهی تشکیل شده و حاوی مقادیر بسیار بالایی از آنتی اکسیدان ها می باشد که می تواند جوانی پوست را بعد از مدتی همزمان با طب سوزنی و سوجوک برگرداند علاوه بر صورت، پوست بدن و تمام افتادگی ها و چروکها،منافذ باز بعد از مدتی بر طرف می شود.

فوائد کلاژن و الاستین چیست؟

کلاژن و الاستین از پروتئین های ساختاری هستند که بطور طبیعی در زیرپوست تولید می شوند. این پروتئین برای حفظ نرمی و خاصیت ارتجاعی پوست ضروری است.

بدن بطور طبیعی این پروتئین را تولید می کند و افراد جوان معمولا” میزان بالایی از این پروتئین را در پوست خود دارند، اما تولید آن درون بدن بواسطه عواملی مثل افزایش سن و رادیکالهای آزاد یا عوامل محیطی و همچنین فقر وینامین و املاح مورد نیاز برای تولید کلاژن، کم شده و چین و چروک سایر مشکلات پوستی ایجاد می شود. بعضی محصولات مراقبت از پوست و غذاها می توانند تولید کلاژن و الاستین درون پوست را حفظ کنند.

تولید کننده های زیادی، کرمهای حاوی کلاژن و الاستین را تولید کرده اند و در دسترس مردم وجود دارند، متخصصین پوست معتقدند که این محصولات میزان کلاژن و الاستین را افزایش نمی دهد و فقط پوست را مرطوب می کنند.

با این وجود بعضی محصولات طراحی شده اند تا تولید آن را در بدن افزایش دهند که این بهترین راه برای افرادی است که به علت طبیعی نبودن بعضی از مواد غذایی و کمبود ویتامینها و املاح مورد نیاز برای تولید کلاژن در بدن دچار مشکلات پوستی و نازیبایی پوست می شوند است.

طب

چرا از مکمل کلاژن باید استفاده کنیم؟

این یک حقیقت است که مواد غذایی امروزه، نوع تغذیه ای که بدن ما به آن نیاز دارد را فراهم نمی کند. به عنوان مثال حتی اگر شما یک رژیم غذایی سالم از میوه ها و سبزیجات تازه بصورت خام و نپخته هم بخورید، غذاهایی که امروزه تولید می شوند به اندازه ۵۰ سال پیش، آن مواد مغذی لازم برای بدن را ندارند. از دلایل این امر استفاده بیش از حد از حشره کش ها، آلودگی هوا ، شرایط کشت ضعیف و خاک نامرغوب هستند.

به همین دلیل با افزایش سن ، توانایی بدنمان برای تولید کلاژن کند می شود و این کندی را می توان در شکنندگی مو یا موخوره،  چین و چروک، بریدگی یا کبودی که گاه بهبود آن هفته ها طول می کشد و درد در مفاصل مشاهده کرد. به طور خلاصه می توان گفت میزان کلاژن تولید شده در برابر نیازهای بدن ما کافی نیست.

کلاژن نیز مثل اکثر چیزهای دیگر در معرض فرسودگی قرار دارد ، در طول زمان تجزیه می شود و همزمان با بالا رفتن سن ما ، توانایی پوست در جایگزینی کلاژن کاهش می یابد و منافذ و نامنظمی ها بیشتر شده که منجر به ایجاد چروک می شود.